Okul Öncesi Öğretmenimiz Zeynep Didar ÖZTÜRK´ün ´Okul Öncesinde STEM Eğitimi' yapmak düşüncesiyle,
Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğünün koordinatörlüğünde Anadolu Eğitim ve Sosyal Yardım Vakfı'nın ortaklığında yürütülen Eğitimin Yıldızları – HOPO Proje Yarışması kapsamında "Mühendisliğe Giriş" etkinliğini İnşaat Mühendisi Musab Selim ÇELENK liderliğinde yaptılar.
"STEM, Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik kelimelerinin baş harflerinin kısaltmasından meydana gelmiştir. Literatüre ve uygulamalara bakıldığında orijinal adı STEM olan yaklaşımın ülkemizde FeTeMM olarak veya BilTeMM olarak ifade edildiği çalışmalara rastlanmaktadır.
Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı Neden Önemlidir?
Fen eğitiminin çok küçük yaşlarda başlaması gerektiğiyle ilgili geniş bir konsensüs vardır. Çünkü çocuklar doğası gereği meraklıdır.Sürekli nasıl´ ve niçin´le başlayan sorular sorar. Merak ettikleri soruların yanıtlarını öğrenmek için araştırma ve keşfetme içine angaje olurlar. Bu özelliklerinden dolayıdır ki çocuklar bir bilim insanıdır´ cümlesi slogan haline gelmiştir.
Küçük yaşlardaki çocuklar birer bilim insanı oldukları gibi aynı zamanda doğal mühendistirler.
Ülkemizde ise özellikle son yıllarda okul öncesi öğretmenlerinin STEM eğitimine karşı olumlu tutum sergilemeleri ve STEM ile ilgili bilgi ve beceri kazanmaları için hem üniversiteler ve özel kurumlar tarafından hem de Milli Eğitim Arge birimleri tarafından çalışmaların yürütüldüğü görülmektedir
Son dönemde Türkiye´de STEM e dayalı öğretim programı geliştirme haricin de birçok araştırmacı STEM konusunu çalışmakta ve bu alanda makale, bildiri, rapor yazmaktadır. Ancak yapılan çalışmaların hedef kitlesinin öğretmenler, öğretmen adayları, ilköğretim ve üstü çocuklar olduğu görülmektedir..
STEM çalışmalarına büyük yaş gruplarında sıklıkla rastlanırken okul öncesi dönemde bu çalışmalar yaygın değildir.
Okul öncesinde eğlenceli STEM etkinlikleri projemiz ;
Okul öncesi dönem çocuklarında mühendislik meslek farkındalığını sağlamayı, problem çözme becerisini geliştirmeyi ve STEM çalışmalarını okul öncesi döneme indirgemeyi amaçlamıştır.Bu amaçla STEM etkinlikleri planlanmış ve öğrencilerimizle uygulamalar yapılmıştır. Okulda başlayan çalışma, evde aile katılımlarıyla desteklenmiş ve okul aile işbirliği sağlanmıştır.Çalışmaların sonucunda çocuklarda mühendislik meslek farkındalığı sağlanmış ve mühendislik dallarının tanınma oranında artış görülmüştür."
Zeynep Didar ÖZTÜRK
Proje Koordinatörü